måndag 27 februari 2017

Pine Ridge, South Dakota, December 2011

 Badlands, Pine Ridge, South Dakota

Jag sitter på kontoret och går igenom material från olika år. Idag har jag befunnit mig lite drygt fem år tillbaka i tiden. Jag var på resande fot i december 2011 tillsammans med Tommy Borg för att göra reportage om Oglala Lakota souixfolket och deras vardag i ett av de fattigaste områdena i hela USA. Det blev väldigt känslosamma dagar på flera olika sätt och jag har fortfarande kontakt med en del av dem.
Jag minns att det var en rejäl och kall vinter och jag antar att detta var anledningen till att jag inte tog särskilt många skarpa kort på fötterna. Hur som helst så hittar man ibland bilder som man undrar varför man aldrig använde i reportagen? Hur tänkte man?

 The Great Plains, Pine Ridge, South Dakota

 Wonded Knee i Pine Ridge, South Dakota

Tommy och Mount Rushmore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar