söndag 26 februari 2017

En lördag utöver det vanliga...

 Lasse Berghagen tillsammans med mina systerdöttrar Alma, Mathilde och deras kompis Bella

Hur har din helg varit? Lugn och skön eller full med fart och roligheter? Min har varit lite av varje. Samtidigt som den varit lite ledig så har jag verkligen haft kul på såväl Kulturhuset som Farozon. En rejäl lördag i Hässleholm. Varken mer eller mindre.
Mina systerdöttrar Alma och Mathilde var en fin och vacker del utav välgörenhetsgalan "Love and Hope" på Kulturhuset i Hässleholm. Galan samlade in pengar till hjälporganisationen som driver skolor för fritagna barn i Indien, Nepal, Bangladesh och Sri Lanka.
En imponerande afton med Lasse Berghagen och en hel del lokala artister. Alma och Mathilde fick komma upp på scenen och sjunga Teddybjörnen Fredriksson med Lasse. En stark och minnesvärd stund...

 Min syster Annelie kikar på de förkylda näsorna strax innan det är dags för att ge sig ut på scenen

 Mathilde och Alma väntar på klarteckenet för att ge sig ut tillsammans med Mixess

 Lasse Berghagen

 Countryfest på Farozon. Chris L Svensson och Johan Åberg

När de båda välgörenhetskonserterna på Kulturhuset var över så var det en ganska enkel match att ta sig ner på Farozon och ha en helt annorlunda stund och en superskön avslutning på en härligt intensiv lördag. Mina kompisar Chris och Johan fick hela stället att gunga på ett vackert sätt. Mycket folk och ett bra tryck.
En lördag utöver det vanliga. Från Alma, Mathilde och "Teddybjörnen Fredriksson" till skön, ösig och härlig country. Wow, liksom...

 Chris L Svensson

Johan Åberg och Chris L Svensson 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar