söndag 11 juni 2017

Patricia Jeppsson på väg mot studentbalen i Bäckaskog.

 Vännerna Wilma, Patricia och Felicia på väg om Bäckaskog slott

Kamrater, vänner, bröder och systrar. Idag är en vacker dag. Idag är en dag att minnas på flera olika sätt och vis. För det första så var det dags för Patricias studentbal i Bäckaskog utanför Kristianstad. För det andra så var det en fröjd att få tillbringa en söndagmorgon med familjen Jeppsson. För det tredje så är detta en sådan dag som Patricia, hennes föräldrar och vänner aldrig kommer att glömma. Inte jag heller...
Jag är glad över att få vara med och dokumentera den här dagen. Hade jag hunnit, hade jag haft möjlighet så hade jag varit kvar vid slottet tillsammans med Patricia och hennes vänner.
Detta blir en del av ett starkt och viktigt reportage om hela familjen Jeppsson. Vi har mycket att berätta.
Dela, kommentera och häng med!

 Klockan 08.42 i Mala. Patricias hår är det första som fixas den här dagen.

 Patricia och Tozzy

 De små sakerna som är viktiga detaljer i väskan.

 Patric häller...

 ...och Jeanne kontrollerar.

 Hemma hos bästa kompisen Wilma i Vankiva.

 De har hjälpt och stöttat varandra i flera år. Idag är en av de bästa dagarna under alla år.

 Regnet börjar falla i Vankiva. Tjejerna vätar på en Cadillac som ska komma hit och köra dem till Bäckaskog.

 Jag har fått en fin dag med de tre vännerna. Kön till Bäckaskog är låååååååång.

 Med fötterna på golvet i en svindyr, varm och vacker Cadillac.

Sex timmars arbete med håret, smikningen, klädsel och resa från Mala till Bäckaskog. Äntligen framme.

 Pappa Patric och mamma Jeanne bland alla andra vid ingången.

Klockan är 14.30 och dagen har precis börjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar