måndag 12 juni 2017

Hovdala, dag ett


 Utan Mats Lindh hade jag varit chanslös
Jag minns, och kommer aldrig någonsin att glömma, den första dagen 2009 i utställningshallen på Kulturhuset i Hässleholm. Det var första gången som jag fick jobba tillsammans med Mats Lindh.
Då hjälpte han mig i tre dagar att sätta upp utställningen "Local heroes - en resa i Springsteenland".
Det var ganska lagom 2009. Idag pratar vi en väldig massa bilder, en stor lokal och en sned och överjävligt jobbig yta. Inte särskilt många korrekta centimetrar existerar här inne. Utan Mats hade jag varit chanslös.
Första dagen är avklarad och har till största delen handlat om att välja bilder i rätt ordning och på rätt väggar. Vi har dessutom kommit en bit med några upphängda fotografier.
Imorgon fortsätter vi klockan 09.00

Utställningen kommer av en speciell anledning att bestå av en serie små bilder. Nästan 300 stycken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar