torsdag 29 juni 2017

Coney Island baby...

 Coney Island och ett par Holga mellan 1996 och 2001

Jag blev förälskad i plastkameran Holga. Jag vet att jag betraktades som en av de första i vårt lilla land med de där underbara små tejpade leksaksprylarna. Jag hade en hel del utställningar med bilder från framförallt Coney Island men också fönsterdockorna inne på Manhattan. 
Jag plåtar fortfarande Holga och Diana lite då och då. Det är fortfarande någon slags kick att såväl fotografera som och framkalla.
Jag håller på att sortera allt från förr i ett av uthusen. Mycket har tyvärr blivit förstört men vissa saker är som förr. Den här serien har sannerligen, innerligen, verkligen fått sig en rejäl smäll på käften av fukt och elände. Detta till trots så gillade jag serien. Vad tycker du?

 Freak Show Palace, Coney Island


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar