tisdag 4 april 2017

Det var så här allting började...


Onsdagen den nionde augusti 2006. Det var då allt började. Tillsammans med miljöchefen Sven-Inge Svensson och reportern Berit Önell var jag på plats nere vid Finjasjön bara en kort bit ifrån där utställningen har premiär på Hovdala slott om exakt sjuttiofyra dagar. Lite kul att kunna konstatera att allt, sannerligen, innerligen, verkligen startade utan att jag hade en enda aning.
Finjasjön var full med giftalger och detta var någonslags extra jobb bland sex andra knäck den där onsdagen. Vad jag såklart inte visste var att bilden på mina fötter blev starten till utställningen och dessutom gav den mig mig ett pris i Årets Bild 2007.
Den sjuttonde juni i år kommer detta vara 3965 dagar sedan allt började. Kul, eller hur?
Hänger du med?

 Norra Skåne, torsdagen den tionde augusti 2006

 Så här såg uppslaget ut

 Bilden som såklart kommer vara en del av utställningen på Hovdala slott i sommar

Sven-Inge Svensson

3 kommentarer:

  1. Grymt! Blir spännande med utställningen och allt.
    Kul - kul
    /LarsD

    SvaraRadera
  2. Hej Jörgen Det låter ju trevligt att ha inspirerat till ditt stora fotoprojekt. Jag kommer gärna till utställningen för att se hur jag ter mig som "fotomodell". Med vänlig hälsning Sven-Inge

    SvaraRadera