onsdag 12 april 2017

Bortvalda bilder...

 Jag och Dylan på Tekniska museet i Sthlm sommaren 2014

De senaste veckorna har jag gått igenom några tusen bilder som jag har tagit de senaste tio åren. Mycket har blivit bortvalt av olika anledningar. De här två som är med i dagens blogg är just fotografier som jag valt bort från själva utställningen. Kanske kommer de att vara med i boken, kanske inte...
Det har utan tvekan varit ganska tuffa dagar. Hur väljer man? Hur tänker man? Hur vill jag att det ska vara? Vilka bilder hör ihop på rätt sätt och skapar en schysst, intressant enhet?
Bortåt etthundra bilder har gått iväg till tryck till utställningen på Hovdala slott. Flera tusen ligger kvar på hårddiskarna. Nu är det boken som är i full gång. Här handlar det om tvåhundraåttio sidor. Det blir ganska många bilder. Den tionde maj ska boken vara färdig.
Nej, jag kommer inte göra särskilt mycket annat fram tills dess...

Jag, Peter och Anne-Marie Jönsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar