torsdag 13 juli 2017

Mycket är fördärvat...

 
 1997 i Boston

Jag håller på att sortera bilder. Tusentals fotografier från tiden i Gamleby fram till mina år på tidningen Norra Skåne. De har alla legat i lådor nere i källaren. En bit under marken som har förstört dem på grund av dålig luft. Mitt fel såklart. Slarv som innebär att det mesta måste kastas.
Som tur är så finns allt sparat på negativ men en del bilder har antecknats under årens lopp. Jag försöker rädda det som räddas kan.
Den övre bilden har varit med på utställningar i både Boston som San Fransisco. En av många bilder som jag plåtade med mina Holga-kameror i USA.
De andra bilderna talar för sig själva. De har dessutom blivit ganska vackra på något märkligt sätt under tiden som de har legat och förstörts. Eller hur? God of Thunder, liksom...

Den 22/3 1997 i Springfield, MA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar