tisdag 17 januari 2017

Ett hemma hos-reportage som rent känslomässigt slog ut det mesta...


Tidningen Skånska Dagbladet publicerar ett hemma hos-reportage varje lördag. Det handlar om ett uppslag och allt som oftast en ettanbild. I april 2015 drog tidningen igång de här reportagen och jag har fotograferat, dokumenterat, haft jäkligt kul och gjort det här jobbet nittiotre veckor i rad. Ett rekord för mig!
Det är en annan väldigt annorlunda och viktig del av mitt fotograferande. Jobben görs i hela Skåne och bilen rullar ganska många mil.
Det här reportaget är inte vilket som helst. Detta är hemma hos Nille Wester på Bernadottegatan i Tyringe. Det var här som min älskade mamma Gun-Britt växte upp en gång i tiden. Min mormor och morfar bodde här i många år och det är en stark och viktig del av min barndom. Jag har känt Nille i flera år och det var en underbar stund att få komma in, andas luften och känna en väldig massa känslor. Nille har verkligen tagit hand om huset och fått det att må riktigt gott. Tack Nille!
Jag håller tummarna att tidningen Norra Skåne också börjar publicera de här reportagen. De är liksom lite för bra för att strunta i.
Till alla er som läser detta: Om ni vet något hus, någon gård eller en lägenhet som är intressant, annorlunda, vackert eller bara galet på något speciellt sätt, hör av er så kommer jag och Sophie Lossing och gör reportage. Kontakta mig: jorgen@kontinent.se

 Nille Wester



 En vacker del av vad som en gång i tiden var min mammas rum




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar