söndag 28 januari 2018

En helg jag aldrig kommer att glömma...


Hej! Jag heter Jörgen Johansson. Den här helgen har varit av det där slaget som är ganska svårt att förklara och beskriva. Många tankar, känslor och sorg.
Jag hatar döden och önskar att den inte finns. Lika mycket, fast tvärtom, älskar jag livet, människors kärlek och passion. Jag har varit på många begravningar under årens lopp. Att fotografera är aldrig kul. Under fredagen blev detta en svår dag med kamerorna. Man vill liksom inte finnas och synas någonstans med en trist och uppmärksammad kamera. Samtidigt så kan det just vara så att den här dokumentationen är viktig. Inte minst för de anhöriga.
Jag har kommunicerat med Puttes barn ikväll. Jag ville höra med dem om det kändes ok att den här bilden användes i dagens blogg. En av de starkaste och viktigaste bilderna på begravningen.
Om ett par veckor kommer hela reportaget om Putte, Åsa, Johanna, Ida, vänner och bekanta.

 Puttes döttrar Johanna och Ida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar