tisdag 7 november 2017

Ett år senare...

Igår kväll var det exakt ett år sedan jag och Dylan befann oss i Philadelphia tillsammans med tusentals människor, Bruce Springsteen, Bon Jovi, familjerna Clinton och Obama. 

Det amerikanska valet. Vad säger man? Hur det gick minns man tyvärr och känner fortfarande något slags illamående. För övrigt var detta tolv effektiva dagar som jag och min son kommer att minnas på flera olika sätt. Förutom valet och timmarna i New York så blev det såväl Boston och Philadelphia som Asbury Park i New Jersey. Jobb, nöje, vänskap och intensiva morgnar, dagar, kvällar och nätter.

Hillary Clinton i Philadelphia kvällen innan valet

Philadelphia

Boston
Chris var född och uppvuxen strax utanför Boston och har bott på gatorna lite runt omkring de senaste åren. Jag gjorde korta intervjuer med ganska många varje dag.
- Jag vill egentligen inte ha med det här valet att göra. Jag gillar inte någon av dem. Skillnaden är väl att Trump är en idiot på riktigt. 
Han tillbringar sina dagar ett stenkast ifrån Government Center där köerna in till vallokalen ringlar sig långa.
Jag minns att både jag och Dylan gav honom varsin dollar men det hjälpte tyvärr inte.
Bilden är tagen i Boston ett par dagar innan sista valdagen.

Halloween i New York
Min och Dylans första kväll på Manhattan en vecka innan valdagen. Halloween, liksom. Vad säger man?
Dagen innan valdage i Philadelphia.

Dylan i New York City

Fenway Park, Boston

Boston Red Sox hemmaarena ett stenkast från min fotoskola NESOP

 Fötterna vid Fenway som faktiskt blev en del av sommarens utställning på Hovdala slott

 Dylan och mina fötter i Asbury Park, New Jersey

 Central Park, New York 

 The Stone Pony, Asbury Park, New Jersey

  Asbury Park, New Jersey

11 Mount Hood Road, Boston
Här bodde jag när jag pluggade fotografi under mitt år på New England School of Photography.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar